Mikaela.E

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Mikaela, är 19 år och Vegetarian.Jag tog precis studenten efter 3 år på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.I min blogg delar jag med mig av sådant jag tycker är roligt. Det jag tycker är roligt är Musik, inspiration och DIY. Veganska och vegetariska recept kan även förekomma.

Fejkade sidor - Källkritik

Publicerad 2015-09-11 02:19:57 i ♥ TIPS,

Att vara källkritisk är något som vi idag är väldigt dåliga på, både gamla som unga. För inte så länge sedan cirkulerade det en massa tävlingar på Facebook där det gick ut på att dela och gilla diverse Facebooksidor för att få chansen att vinna en sommarstuga eller t.ex. en badtunna och visst låter det för bra för att vara sant? Jag såg en hel del delningar på min feed från dessa sidor, så jag var tvungen att kolla in dem för att stilla min nyfikenhet. Sidorna hade runt 2000-gillningar var och hade bara runt 1-2 inlägg från i år som var otroligt dumma att man tappade hakan. Nä inte så trovärdigt! 
 
Källkritik med Viralgranskarna är en ny serie där vi får följa med Viralgranskarna och lära oss mer om källkritik och att vara källkritiska. 
 
Jag är väldigt glad att min medier-samhälle-och-kommunikationslärare Susanne började prata med oss om källkritik på våra lektioner. Att lära sig om källkritik borde vara något som är obligatoriskt i lärandet ( om det inte redan är det?) Om något låter för bra för att vara sant, ja då är det tyvärr så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela.E♥

Välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela