Mikaela.E

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Mikaela, är 19 år och Vegetarian.Jag tog precis studenten efter 3 år på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.I min blogg delar jag med mig av sådant jag tycker är roligt. Det jag tycker är roligt är Musik, inspiration och DIY. Veganska och vegetariska recept kan även förekomma.

Silverhair +tips

Publicerad 2015-06-06 17:23:47 i ♥ SKÖNHET/YTLIGHETER, ♥ TIPS,

Hallu! Jag har länge varit trött på min hårfärg, tycker det har varit så tråkigt med bara svart. Så förra veckan tog jag tag i saken och beställde nytt löshår och hårfärg. Som rubriken avslöjar så går mitt hår i silver, och jag är så nöjd! 
 
Löshåret kommer från Cliphair och ni hittar det HÄR! Håret har redan en blond dip dye vilket är perfekt om man vill ha en knasig hårfärg som skulle behöva blekas innan färgen appliceras.Cliphair har alltid frifrakt (Väldigt snabba är dem också) och billiga priser samt bra kvalité på sitt hår. 
 
 
För att få den färg som jag önskade använde jag mig av Directions toning i färgen silver ,samt en klick av Maria Nilas Silver Shampoo. Jag blandade toningen och shampoot med balsam för att både få mer av färgen och en "ljusare ton", sedan lät jag färgen sitta vara kvar i ungefär 1,5 timme.
 
Ett tips är att täcka håret i aluminium/plastfolie under verkningstiden! Genom att täcka håret i folie så behåller färgen sig blöt, en torr hårfärg får inte samma effekt. 
 
 
Resultatet efter färgningen : 
 
 
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela.E♥

Välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela