Mikaela.E

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Mikaela, är 19 år och Vegetarian.Jag tog precis studenten efter 3 år på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.I min blogg delar jag med mig av sådant jag tycker är roligt. Det jag tycker är roligt är Musik, inspiration och DIY. Veganska och vegetariska recept kan även förekomma.

Hårresa - Ny hårfärg IGEN och bleach bath

Publicerad 2016-01-01 17:19:00 i ♥ SKÖNHET/YTLIGHETER,

Då jag blev ganska missnöjd med den hårfärg som jag färgade till senast så har jag för kung och fosterland försökt att dra ur färgen med diskmedel och bakpulver och det har faktiskt fungerat utmärkt. Efter alla försök att dra ur hårfärg så matchade det tyvärr inte mitt nya löshår som jag fick häromdagen :(  I onsdags gav jag mamma ett uppdrag att köpa blekning och en ny hårfärg. 
 
 
Efter diskmedel och bakpulver ( Jag hade några slingor med löshår i håret på bilden )
 
Istället för att bleka håret gjorde jag en bleach bath för att få bort de mesta av pigmenten. En bleach bath ska vara mycket skonsammare för håret och inte lika effektivt som en riktig blekning. Mitt hår behövde inte vara vitt för jag skulle ändå slänga i en annan färg efteråt. Jag gjorde i ordning min blekning som det står i instruktionerna sedan blandade jag bara i vanligt shampoo. 
 
 
Under verkningstiden
Jag lät blekningen sitta i ungefär 1 timma.
 
När verkningstiden var över och jag sköljt håret så var håret alldels oranget och jag blev plötsligt Kim Possible, om ni minns henne?
 
 
Det färdiga resultatet!
 
Med blixt:
 
 
 
 I dagsljus :
 
 
 
Jag använde mig av dessa produkter :
 
Löshåret är från Rapunzelofsweden och är i färgen #99j.För att på ett ungefär få samma färg på både löshåret och mitt egna, använder jag mig av en färgbomb från Revlon i färgen 500 purple red.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela.E♥

Välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela