Mikaela.E

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Mikaela, är 19 år och Vegetarian.Jag tog precis studenten efter 3 år på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.I min blogg delar jag med mig av sådant jag tycker är roligt. Det jag tycker är roligt är Musik, inspiration och DIY. Veganska och vegetariska recept kan även förekomma.

Music tag

Publicerad 2015-10-25 13:05:00 i ♥ BLOGGLISTA, ♥ MUSIK,

1. Vad lyssnar du på just nu? Kleerups version av "Så länge skutan kan gå"

2. Nämn en låt som gör dig ledsen? The Smiths - I know it's over

3. Vilken är världens mest störiga låt just nu? Jag är lagomt less på "Kommer tid, kommer råd" med Michael Fannon, varje gång jag har varit inne i köket har den gått på radion haha!

4. Favoritband/artist, of all time? Kent, The Smiths, Morrissey, Markus Krunegård, Muse, Mew , Radiohead ,Joy Division, Darin , Broder Daniel , Laakso , The Clash - Jag kan inte bara välja en det är omöjligt!

5. Band/artist du nyligen upptäckt? Postiljonen

6. Bästa kvinnliga röst? 
Sia

7. Bästa manliga röst? 
Jag är en sucker för Jocke Bergs röst! Men annars tycker jag att Darin, Bowie och Freddie Mercury har grymma röster.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? 
Alternative /indie /rock

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? 
Det känns perfekt - Jocke Berg. Jag tycker den är jättemysig haha!

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? 
Mew - Comforting Sounds

11. Senaste konserten? 
Kent 15/6 -2014
 
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Kent och The Smiths för tillfället

13. Mest hatade bandet/artisten?
 Jag hatar varken något band eller artist. Men jag står inte ut med att lyssna på Carola eller någon annan typisk Schalger-artist
 
14. Har du träffat någon känd musiker? Ja, det har jag!

15. Om ja, vem/vilka?
 Måns Zelmerlöw, Jedward, några lokalaband som Takida, Stiftelsen och Corroded, b.la 

16. Vad tycker du om klassisk musik? 
Grymt!

17. Vad tycker du om countrymusik? Nä, ingenting för mig.

18. Vad tycker du om death metal? Ingenting jag lyssnar på frivilligt.

19. Lyssnar du på musik på främmande språk?
 Jag lyssnade mycket på Japansk musik för några år sedan. Jag tycker även om att lyssna på det Isländska bandet Sigur Rós.

20. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? Ett stråkinstrument eller en harpa.

21. Lyssnar du på radio? Bara om den är på inne i köket.

22. Gillar du Mtv? Faktiskt inte, gillade det mer förut när det var mer musikvideor.
 
23. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig. Jag lyssnar aldrig på Håkan om det inte är någon vän som spelar musiken. Är inte så jätteförtjust i honom annars.

24. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? Det kan jag, haha!

25. Favoritfilm soundtrack? Älskar The Creeps musik som de har gjort till Mysteriet på Greveholm annars tycker jag att Hans Zimmer och musiken till Lejonkungen är magisk.

26. Vad lyssnar dina föräldrar på? Mamma lyssnar mycket på Elvis och dansband, pappa vet jag också burkar lyssna på danband. 
 
27. Den bästa låten som någonsin skrivits? B.la The Smiths - There Is a light that never goes out och David Bowie - Heroes. Ni kan lyssna på min spellista med mina 100 bästa låtar HÄR!

28. Lyssnar dina kompisar på bra musik? Jodå det tycker jag, vi har ganska lika musiksmak. Det är kul med vänner som man delar samma musiksmak med och ännu roligare är det när vi kan tipsa varandra med artister och band.

29. Hur många riktiga skivor äger du? Jag rensade bland mina Cd-skivor för några år sedan och där måste det ha varit minst 50st. Nu är det betydligt färre. Jag har mer vinylskivor är CD iaf. 
 

30. Hur många singlar äger du? 5 st varav 2 är vinyler.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela.E♥

Välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela