Mikaela.E

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Mikaela, är 19 år och Vegetarian.Jag tog precis studenten efter 3 år på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.I min blogg delar jag med mig av sådant jag tycker är roligt. Det jag tycker är roligt är Musik, inspiration och DIY. Veganska och vegetariska recept kan även förekomma.

Julkalendrar

Publicerad 2014-11-30 22:10:00 i ♥ ALLMÄNT,

Har haft en liten tradition i många år, att jag kollar på ett avsnitt av Mysteriet på Greveholm om dagen fram tills den 24:e december. Jag älskar att kolla på julkalendrar och kan en hel del om de som har gått på tv om åren och därför hade jag tänkt att lista mina favoriter. Jag har inte så stora förhoppningar på årets kalender då Barna Hedenhös som gick förra året var så otroligt bra!
 
1996 - Mysteriet på Greveholm 

 
 
Spöksnor, Hawaiiskjorta och svävande stenar. Som en räkmacka med marmelad! Greveholm är min absoluta favorit, jag är helt insnöad på denna kalender och jag kan varenda replik till den. Jag kan t.o.m. replikerna till uppföljaren som gick 2012 .. Så stort Greveholmfan är jag! Var och besökte slottet för några år sedan och det är så fruktansvärt vackert. 
 
1991- Sunes Jul
 
 
 
 
Greveholm är den bästa julkalender men Sunes Jul är helt klart den roligaste och är mina andra favorit och vem gillar inte pulkapappa Rudolf? Visste ni att Gustaf Åkerblom som Spelar Ivar Olsson i Greveholm har regisserat en Sunefilm? 
 
 
2002 - Dieselråttor och Sjömansmöss
 
 
 
Mina minnen av den här julkalendern är inte så starka men jag minns att jag tyckte den var riktigt bra!
 
2007 - En riktig Jul
 
 
Den här var ju så mysig!
 
2013 - Barna Hedenhös uppfinner julen
 
 
 
 
Fredde Granberg och Björn Gustavsson.. behöver jag säga mer? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela.E♥

Välkommen till min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela